غذا دادن یک جوجه بزرگتر به جوجه های دیگر

 

 

 

سلام دوستان عزیزم

برخی مواقع که دوستان برای خرید یا فروش یا انتخاب یک پرنده با بنده تماس می گیرند به آنها تأکید می کنم که پرنده ای خوش ذات و با نژاد خوب بخرید ، گاهی یک پرنده با ذات خوب و نژاد دار می تواند زحمات شما را با نتیجه ای حیرت انگیز و دوست داشتنی مواجه سازد و گاهی نیز با کمی بی دقتی و سهل انگاری ، تمام زحمات شما با یک انتخاب بد ، به هدر می رود .

معمولا پرنده های خانگی و پرنده هایی که توسط پرورش دهندگان حرفه ای ، نگهداری می شوند بسیار بهتر از سایر پرنده هایی هستند که در مغازه ها فروخته می شوند ، یا پرنده هایی که بصورت صنعتی پرورش پیدا می کنند و با غذاهای معمولی و بدون توجه به تمام نیازهای بدنی پرنده بزرگ می شوند پرنده های خوبی نیستند هدفم ازبیان این مطلب این بود که نگهداری یک پرنده خوش ذات و نژاد دار واقعا لذت غیر قابل توصیفی را ، در دل یک پرنده باز ، زنده می کند در این راستا توجه به ویژگی های خاص در نژاد پرنده و دانستن شجره نامه پرنده ضروری است تاپیک انتخاب یک عروس هلندی برای خرید را حتما بخوانید .

یکی از نشانه های خوش ذات بودن پرنده ها ، خوب دانه دادن پرنده به جوجه ها است ، پرنده هایی که با گذشت بیست تا سی روز ، از تولد جوجه ها شروع به زدن و زخمی کردن جوجه ها می کنند ، پرنده های خوبی نیستند و نگهدارنده را با مشکلات زیادی مواجه می کنند که یکی از آن مشکلات،  جوجه سرنگی بزرگ کردن است که احتمال مرگ و میر و تلفات جوجه در این امر زیاد است .

این خوش ذات بودن بصورت ارثی به جوجه ها نیز منتقل شده و گاهی از همان بدو جوجگی نشانه های این امر هویدا می شود ، به عنوان مثال این خصلت در برخی طوطی سانان مانند مرغ عشق وجود دارد که در یک لانه جوجه های بزرگتر از غذای داخل چینه دانشان ، جوجه های کوچکتر را تغذیه کنند ، اما در عروس هلندی این امر به ندرت دیده شده است ،

اما تجربه شخصی بنده ، که نکته مهم این تاپیک است ، من جوجه های سه ماهه ای را از یک جفت پرنده خوش ذات دیده ام که براحتی ، جوجه های همنوع خود ( بدون داشتن نسبت فامیلی از یک جفت دیگر ) که با فاصله سنی تقریبی دو ماهه را براحتی و بسیار خوب تغذیه می کنند .

هدف من از بیان این امر تأکید بر صحت نظریه ام ، در مورد خرید پرنده های خوش ذات و نژاد دار است .

پیروز و سربلند باشید ، پیشاپیش عیدتون هم مبارک .

فرهادی 27-12-93


نظرات شما عزیزان:

ارسلان
ساعت11:58---5 فروردين 1394

سلام جناب فرهادی.سال نو مبارک.امیدوارم سالی پربار وسرشار از شادکامی داشته باشید.متاسفانه کمتر جفت مولد خوش ذات گیر می آید ویا میشود گفت تقریبا گیر نمی آید.چون کسی جفت خوش ذات را نمیفروشد.راه حل چیست؟چگونه میتوان جفتی خوش ذات داشت؟

فرهادی :

سلام دوست عزیزم آقا ارسلان بزرگوار

ضمن تبریک عید خدمت شما ، چند نکته عرض می نمایم :

1- من و تمامی دوستانی که بصورت حرفه ای در پرورش عروس هلندی وسایر پرندگان کار می کنیم ، معمولا جفت های خوب و خوش ذات خود را نمی فروشیم ، لکن به یقین همه جوجه های این جفت ها را نمی توانیم برای خود نگاه داریم ، بنابراین اگر فروشنده فرد صادق و درستکاری باشد می توان در زمینه خوش ذات بودن پرنده در این خصوص از وی اطلاعاتی کسب نمود ، بند 28 انتخاب یک عروس هلندی برای خرید را مطالعه نمایید .

2- شما نباید بدون داشتن اطلاعات از یک پرنده یا سابقه فروشنده اقدام به خرید نمایید زیرا خواسته یا ناخواسته بالای 50 در صد احتمال دارد که پرنده شما بیمار و بدرد نخور باشد ، ولی وقتی از یک فرد حرفه ای خرید می کنید می توانید مطمئن باشید که وی تمامی شرایط لازم برای نگهداری خوب پرنده را رعایت نموده است .

3- جوجه پرنده های خوش ذات را نگهداری کنید و بعد از مدتی با دقت و حوصله یک روند مناسب را برای پرورش پرنده طی نمایید و بعد از یک سیکل یک ساله می توانید مطمئن باشید که یک جفت خوش ذات و خوب دارید .

4- برای یک پرورش دهنده که بخواهد تعدادی جفت مناسب برای خود داشته باشد ، بهترین راه حل این است که با حوصله اقدام به انتخاب و خرید جوجه های خوش ذات نماید و با صبر و دقت پرورش دهد تا در بلند مدت از کار خود نتیجه بگیرد .



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: