سلام خدمت دوستان گرانمایه ،

دوست عزیزم آقا امید سوالی داشتند که چون موضوع مهمی بود برای اون یک تاپیک جدا می نویسم، البته به صراحت در همین ابتدا می نویسم این امر در حوزه تخصصی یک دامپزشک است و این موارد که به آنها اشاره می کنم ، مسائل عمومی برای بهداشت چشم پرنده است و یک تجویز و درمان کامل برای چشم پرنده نیست:

 



ادامه مطلب

 

 

 

سلام دوستان گلم ،

      نکته مهمی که قصد بیان نمودن آن را دارم بسیار ابتدایی و بسیار مهم و ضروری است ، پرنده را تا قبل از چهار ماهگی حمام نبرید و یا صورتش را نشویید ، پرنده شما با دو قطره آب داخل بینی اش خفه خواهد شد ، درصورتی که صورت پرنده شما کثیف شده یا مقداری غذا روی آن ریخته با یک پارچه نمدار روی آن را خیس نموده و نرم نرم با کشیدن پارچه و به آرامی صورت پرنده را تمیز نمایید ، برای حمام پرنده اجازه دهید که پرنده از آب و گل در بیاید و بتواند خود را جمع و جور کند ( امروز یک خانم و دخترش تماس گرفتند و مثل ابر بهاری گریه می کردند ، خانم می گفت : " صورت پرنده یک ماهه ام را که  کثیف شده بود با آب شسته ام خیلی هم مواظب بودم اما نمی دانم چرا پرنده ام بی حال شده و ظاهرا نفس نمی کشد تروخدا اگر راهی دارد بگویید دارد می میرد ، ..... ".)  پرنده بیچاره مرده بود ، سر یک بی احتیاطی ابتدایی ، بنا به گفته ایشون فقط نوک پرنده را شسته بود اما بالاخره آب داخل سیستم تنفسی پرنده رفته بود و ..... شخصا خیلی ناراحت شدم .

مراقب پرنده هاتون باشید و بدونید مسئول حفظ جون این نوزاد شیرخواره ( جوجه سرنگی ) شما ، هستید .

فرهادی 31-5-93



 

 

 

سلام

این مطلبی که می خوام برای شما دوستان در موردش بنویسم یکی از مهمترین شرایط لازم برای نگهداری عروس هلندی است ، عروس هلندی پرنده بومی جنگل های استرالیا بوده ، این پرنده برای ادامه زندگی و رشد و تولید مثل نیازمند رطوبتی در حد جنگل های نیمه بارانی استرالیا است ، یک محیطی مثل شمال ولی گرمتر اما چند نکته مهم در این زمینه :.........



ادامه مطلب

 

 

 

سلام عزیزان

برای شفاف تر شدن پرهای عروس هلندی باید چکار کرد ، راه حل این موضوع رو خدمتتون عرض می کنم :

  1. شفافیت پرهای عروس هلندی یکی از نشانه های سلامتی پرنده است و در زیبایی پرنده هم تأثیر بسزایی دارد .

شاداب و پیروز باشید ، 22-5-93 فرهادی .



ادامه مطلب

 

 

 

سلام پرنده دوستان عزیز ،

توصیه چه کسی رو درمورد پرنده مون انجام بدهیم .

 موضوعی که امروز می خوام در موردش بنویسم ، خیلی خیلی خاصه ، درمورد نگهداری و پرورش پرنده مون به حرف چه کسی توجه کنیم ، پرنده فروش ، پرورش دهنده ها ، سایت ها اینترنتی و اساتید حاضر دراین سایت ها و ... ، چرا در بعضی از سایتها اینقدر اختلاف نظر وجود دارد ، یا در بعضی از سایت ها درمورد یک موضوع مشخص یکی گفته باید ، باید این کار انجام شود در سایت دیگری در مورد همان موضوع یک استاد دیگر می گوید نباید ، نباید این کار انجام شود ، بالاخره حرف چه کسی درست است یا معیار و سنگ محک این حرف ها چیست و به حرف چه کسی اعتماد باید کرد ، من در یک سایت بسیار پر طرفدار یک موضوع غذا دادن به جوجه ها را نگاه می کردم مدیر ارشد سایت می گفت فلان غذا را باید به جوجه داد و استاد اصلی سایت در صد نقطه از همان مبحث می گفت نباید این غذا را به جوجه داد ، خلاصه یک فرد مبتدی باید چکار کنه .



ادامه مطلب

 

 

 

سلام

کندلینگ چیست ؟

        کندلینگ به زبان ساده یعنی بررسی نطفه دار بودن تخم ، اینکه تخم جوجه می شه یا نه ، اما نکات مهم این موضوع به شرح زیر است :

  1.  بررسی نطفه دار بودن تخم نزد پروش دهندگان پرنده ، موضوعی بسیار مهم و حیاتی است .


ادامه مطلب

 

 

 

سلام دوستان گرامی ام

امروز می خواهم ، در مورد چیدن ناخن عروس هلندی برای شما دوستان گرامی ام مطالبی بنویسم :

  1. بلند بودن بیش از حد ناخن عروس هلندی یا استفاده از چوب نشیمن نامناسب و باریک باعث شده که ناخن آنها کج شده و باعث زخم شدن پای پرنده می گردد .

موفق ، سربلند و عزیز باشید فرهادی 13-5-93

 



ادامه مطلب

 

 

 

توصیه های اولیه :

اولین و مهمترین توصیه اگر تازه کار هستید اینکار را انجام ندهیداحتمال مرگ و میر جوجه زیاد است .

 1- جوجه را زود خریداری نکنید باید حداقل یک ماه یا بیشتر سن داشته باشد .

  فرهادی   20-5-93


 






ادامه مطلب